Voor 17:30 besteld, vandaag verzondenAltijd in een sieradendoosjeKlanten beoordelen ons met een 9,6Ook met gravering vandaag verzonden!WATERPROOF JEWELLERY

Wat is een kruisketting?

Een kruisketting is een ketting met hangertje in de vorm van een kruisje. Het kruisje is een symbool dat al heel lang populair is wanneer het aankomt op sieraden. Het kruisje kan een speciale betekenis voor iemand hebben, maar het kan natuurlijk ook worden gedragen wanneer iemand het kruisje gewoon mooi vindt staan! Naast kruis kettingen, heb je ook andere sieraden met een kruisje zoals bijvoorbeeld oorbellen of armbanden. Toch is het de ketting waarbij het kruisje vaak terugkomt!

Wat betekent een ketting met een kruis?

De kruis ketting kan worden gedragen met een religieuze betekenis. Het kruisje staat vooral bekend als symbool voor het christendom, waarbij verwezen wordt naar de kruisdood van Jezus Christus. Anderen zien het kruisje weer als symbool voor de verbintenis tussen hemel en aarde. Daarnaast wordt het liggende kruis weer gezien als symbool van verlossing. Jezus legde het kruis neer toen Zijn taak erop zat, Hij hoefde dat gewicht niet langer te dragen.

Toch hoef je niet gelovig te zijn om het kruisje te dragen. Het kan bijvoorbeeld ook staan voor liefde, bescherming en een vreedzame wereld. Je kunt de spirituele ketting dus om verschillende redenen dragen en de betekenis van jouw kruis ketting bepaal je helemaal zelf!

On-trend: de kruisketting

Naast een religieuze betekenis, is de kruisketting voor sommigen juist een modieuze trend zonder er verdere betekenis aan te hangen. Het kruisje is namelijk ook gewoon een erg mooi symbool! Om welke reden je de ketting ook draagt, de kruisketting blijft een all time fave onder zowel dames als heren. Daarom konden we niet anders dan dit symbolische en trend sieraad toe te voegen aan onze collectie! Voor zowel dames als heren shop je een kruis ketting bij Finaste.

Kruis ketting dames

Onze kruis kettingen voor dames zijn nét wat subtieler dan de kruis ketting voor heren. De kruisjes zijn wat kleiner en soms wat gedetailleerder voor een vintage look. Ook hebben we een kruis ketting dames met shiny steentjes! We voegen continue nieuwe sieraden toe aan onze collectie dus hou deze pagina goed in de gaten wanneer jij de nieuwste kruis ketting dames wilt scoren!

Kruisketting voor heren

Yes guys, ook een kruisketting voor hem scoor je bij Finaste! De kruisketting voor heren is een erg stijlvol sieraad en matcht bij elke outfit. De kruisketting wordt ook wel onder het t-shirt van de man gedragen, wanneer hij het kruisje niet wilt laten opvallen maar het wel wilt blijven dragen vanwege bijvoorbeeld de speciale betekenis. Wat extra bijzonder is, is dat we ook graveerbare kruis kettingen voor mannen hebben! Deze graveerbare kettingen personaliseren we gratis voor jou in ons eigen atelier. Dankzij deze graveerbare sieraden kan hij een gepersonaliseerde kruis ketting dragen!

Waterproof kruisketting van stainless steel

Shop je een kruis ketting bij Finaste? Dan is deze 100% waterproof omdat onze kettingen gemaakt zijn van (verguld) stainless steel. Stainless steel wordt gebruikt voor een groot gedeelte van onze collectie.

De gouden kettingen en de zilveren kettingen zijn gemaakt van stainless steel, alleen bij de gouden variant bevat de kruis ketting nog een gouden plating. Zo krijgt de ketting zijn gouden kleur. Deze plating is van topkwaliteit! Hierdoor zijn zowel de zilveren als de gouden kruis kettingen waterproof. Stainless steel is daarnaast ontzettend sterk materiaal. Jouw waterproof kruisketting van (verguld) stainless steel zal dus erg lang meegaan waardoor jij er lang plezier van zult hebben!

Nikkelvrije kruis ketting

Onze kruis kettingen zijn gemaakt van (verguld) stainless steel én zijn altijd nikkelvrij. Ook mensen met een nikkelallergie kunnen een kruisketting dus zonder problemen dragen. Al onze sieraden zijn trouwens altijd vrij van nikkel!

Kruisketting online bestellen bij Finaste

Jouw kruisketting bestel je heel gemakkelijk online bij Finaste. In onze webshop voeg je de kruis ketting die je wilt gaan bestellen toe aan jouw winkelmandje. Vanuit hier rond je de bestelling af door jouw gegevens en de gewenste verzend- en betaalmethode in te vullen. Na de betaling komt de order bij ons binnen en gaan we meteen voor je aan de slag zodat jouw bestelling zo snel mogelijk in orde wordt gemaakt!

Kruis ketting morgen in huis

Plaats je jouw bestelling op werkdagen vóór 17:30 uur? Yes! Jouw bestelling wordt dezelfde dag nog door ons verstuurd waardoor je jouw kruis ketting morgen al in huis ontvangt!* Perfect want je wilt die mooie kruis ketting natuurlijk meteen gaan dragen!

Kruis ketting als cadeautje

Je ontvangt onze sieraden, dus ook alle kruiskettingen, in een mooi sieradendoosje van Finaste. Een feestje om te krijgen en om te geven! Een Finaste sieraad is dan ook super leuk als cadeautje. Als je wil, kunnen we de kruis ketting in het sieradendoosje meteen voor je inpakken als cadeautje. Zo ontvang je een cadeautje in huis dat meteen klaar is om te geven!

Omdat je de kruis ketting super snel in huis hebt, is de kruisketting ook een perfect last-minute cadeautje. Vergeet niet om, naast de kruis ketting voor één van jouw loved ones, een mooi sieraad voor jezelf mee te shoppen!