• 20% korting op kettingen*
  • met code: KETTING20
  • Gratis ring bij jouw bestelling vanaf €40,-

FAQ

ALGEMEEN

Wie is Finaste?

Finaste is een jong sieradenmerk dat wij grootbrengen tot hét merk waar je sieraden shopt die zowel trendy, persoonlijk als betaalbaar zijn. Finaste.nl is de plek waar je jouw sieradencollectie kunt aanvullen met de mooiste items, de hipste accessoires kunt scoren en altijd een origineel cadeautje vindt. FINASTE is betaalbaar & fashionable! Benieuwd wie de FINASTE zijn die dit sieradenmerk runnen? Lees dan ons verhaal op de pagina ‘Over FINASTE’.

Waar staat de naam Finaste voor?
[fi·nas·te (zweeds) - de mooiste] In onze ogen is iedereen de FINASTE. Wie je ook bent, hoe je eruit ziet, waar je vandaan komt of wat jouw stijl is… bij FINASTE ben je altijd op de juiste plek. Lees ons volledige verhaal op de pagina ‘Over FINASTE’.
Welke producten verkoopt Finaste?
Finaste biedt jou unieke sieraden die altijd on-trend zijn en dan ook nog voor een heel fijn prijsje. Je kunt bij FINASTE terecht voor armbanden, oorbellen, kettingen, ringen, enkelbandjes, accessoires, cadeaus en gepersonaliseerde items.
Waar is Finaste te koop?
Onze FINASTE sieraden zijn exclusief verkrijgbaar op www.finaste.nl.
Verkoopt Finaste ook cadeaubonnen?
We verkopen geen cadeaubonnen, maar wel super leuke cadeautjes!
Hoe blijf ik op de hoogte van nieuws over Finaste?

Finaste is toegankelijk, vrouwelijk, stoer en vooral jouw beste vriendin! Geloof ons, daar wil je niets van missen. Blijf altijd op de hoogte van al haar ins & outs op sieradengebied en meld je aan voor de nieuwsbrief. FINASTE zal jou altijd up to date houden over de beste deals, nieuwe collecties, trends en alles wat jij niet mag missen! Tip: volg FINASTE ook op InstagramTikTok en Facebook!

PRODUCTINFORMATIE

Met welke materialen werkt Finaste?
Bijna alle sieraden van Finaste zijn gemaakt van Stainless Steel. Bij ieder sieraad wordt vermeld van welke materialen het item is gemaakt, zodat je het voor de zekerheid nog even na kan lezen. Heb je vragen over de materialen van een specifiek product? Laat het ons gerust weten. We helpen graag!
Ik ben allergisch voor nikkel, kan ik de sieraden van Finaste dragen?
Ja, dat kan zeker! FINASTE verwerkt nooit nikkel in haar sieraden.

ACCOUNT EN LOGIN

Waarom een account maken?
FINASTE maakt het jou graag zo makkelijk mogelijk. Door een account aan te maken wordt het bestellen nóg sneller & gemakkelijker. Daarnaast kun je al jouw eerdere en nieuwe bestellingen eenvoudig bekijken in je account. Wel zo overzichtelijk!
Is het verplicht om een account aan te maken?
Nee hoor! Het is zeker niet verplicht om een account aan te maken. Ook zonder account bestel je jouw favoriete items zonder problemen bij FINASTE.
Ik kan niet inloggen, wat gaat er mis?

Super vervelend dat je problemen ondervindt tijdens het inloggen. Laat het ons even weten via [email protected]. We kijken dan snel met je mee wat er mis gaat.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Ben je jouw wachtwoord vergeten? Je kunt dan de link “wachtwoord vergeten” gebruiken om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Met het nieuwe wachtwoord heb je vervolgens direct weer toegang tot jouw account.

BESTELLEN

Hoe plaats ik een online bestelling bij Finaste?

Op de FINASTE website kun je eindeloos rondneuzen tussen de verschillende categorieën met sieraden en accessoires. De verschillende categorieën zijn bovenin de website te vinden. Iets gevonden waar jouw hartje sneller van gaat kloppen? Wacht niet langer, selecteer jouw favorieten en voeg ze toe aan jouw winkelwagentje. Wanneer je zeker weet dat je klaar bent met winkelen, klik dan op “afrekenen”, volg de instructies en voor je het weet heb je jouw items in huis! Vragen? Stel ze gerust via [email protected]. We helpen graag!

Kan ik mijn bestelling aanpassen of annuleren?
Helaas is het niet mogelijk om jouw bestelling na het plaatsen aan te passen of te annuleren doordat wij bestellingen altijd meteen verwerken.
Hoe kan ik een kortingscode verzilveren?

Heb jij een kortingscode van FINASTE bemachtigd? Vul deze dan tijdens het bestelproces in onder het kopje ‘kortingscode’. Wanneer je een foutmelding krijgt, check dan even of je voldoet aan de voorwaarden van de betreffende kortingscode. Een reden waarom jouw kortingscode niet werkt kan bijvoorbeeld zijn:

✓ Een kortingscode voor FINASTE nooit geldig op afgeprijsde producten, tenzij anders vermeld;

✓ Een kortingscode voor FINASTE is niet geldig in combinatie met andere acties, tenzij anders vermeld;

✓ Een kortingscode kan maar één keer gebruikt worden per klant;

✓ Een kortingscode is verlopen;

✓ Een kortingscode is niet toepasbaar op bepaalde producten. Voldoe je aan alle voorwaarden maar kom je toch niet verder, neem dan even contact op met de FINASTE klantenservice via [email protected].

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Geen probleem! Dit kun je aangeven tijdens het bestelproces. Verwijder het vinkje bij ‘Mijn factuur- en afleveradres zijn hetzelfde’ en vul vervolgens de gegevens van de ontvanger in.
Kan ik mijn bestelling laten inpakken als cadeau?
Je ontvangt alle sieraden altijd in een mooi sieradendoosje van Finaste. Dit doosje is al een feestje om te geven én te krijgen, maar kun je extra feestelijk maken wanneer je het door ons in laat pakken. Geef tijdens het bestellen aan dat je jouw item graag in een cadeauzakje ontvangt en wij zorgen ervoor dat je een cadeautje ontvangt dat meteen klaar is om te geven! Voor €0,75 ontvang je jouw sieraad in een mooie cadeauverpakking!
Ik ondervind problemen met bestellen, wat gaat er mis?

Ai, vervelend dat je problemen ondervindt bij het bestellen op de website. Je kunt bij vragen of opmerkingen altijd contact opnemen met de FINASTE klantenservice via [email protected] of per telefoon op 06 38032964. We kijken graag voor je na wat er misgaat en zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk jouw bestelling kunt plaatsen.

Een item is uitverkocht, komt het nog terug op voorraad?

Nee hè! Altijd vervelend wanneer een product uitverkocht is. No worries. Als een item “out of stock” is, zijn er soms toch nog mogelijkheden om het product te bestellen. Neem voor de mogelijkheden gerust contact op met de FINASTE klantenservice.

Mijn bestelling is verkeerd of beschadigd geleverd. Wat nu?

Allereerst natuurlijk onze excuses daarvoor! Mocht je een verkeerd of beschadigd product hebben ontvangen, stuur dan zo snel mogelijk een bericht aan [email protected]. FINASTE zal er alles aan doen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

BETALING

Kan ik veilig betalen op Finaste.nl?
FINASTE neemt de veiligheid van de website erg serieus en doet er alles aan om jouw betaling veilig te laten verlopen. FINASTE maakt gebruik van hoogwaardige beveiliging, zodat jouw persoonlijke gegevens veilig zijn. FINASTE beschikt over een SSL-certificaat. Voor meer informatie adviseert FINASTE de Privacy Policy van deze website te lezen.
Welke betaalmogelijkheden biedt Finaste?
FINASTE biedt verschillende betaalmogelijkheden aan, waaronder iDEAL, creditcard en Bancontact. Ook is het mogelijk om achteraf te betalen met Klarna Pay later.
Ik ondervind problemen bij het voltooien van de betaling, wat gaat er mis?

Mocht je problemen ondervinden bij het voltooien van je betaling, neem dan contact op met de FINASTE klantenservice, per e-mail via [email protected] of telefoon 06 38032964. We doen ons uiterste best om je zo snel mogelijk te helpen.

Zijn de prijzen inclusief BTW?
Alle getoonde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

BEZORGING

Wat is de levertijd?

Wanneer je jouw bestelling op werkdagen plaatst vóór 17:30 uur, verzenden wij jouw bestelling nog dezelfde dag. Jouw bestelling wordt dan de volgende dag al bezorgd door PostNL, zowel in Nederland als in België. Zodra jouw pakketje onderweg is ontvang je een e-mail met trackinggegevens, zodat je jouw pakketje kunt volgen op www.postnl.nl. Lees meer op de pagina ‘Bestellen en levering

Wat zijn de verzendkosten?
In Nederland verzendt FINASTE jouw bestelling vanaf €35 gratis. Is het totaalbedrag van jouw bestelling lager dan €35? Dan bedragen de verzendkosten €2,99. In België verzendt FINASTE jouw bestelling vanaf €40 gratis. Is het totaalbedrag van jouw bestelling lager dan €40? Dan bedragen de verzendkosten naar België €3,99.

RETOURNEREN

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Je hebt 14 dagen de tijd om jouw sieraden en accessoires thuis rustig te passen. Ben je niet helemaal happy? Finaste items kunnen binnen 14 dagen worden geretourneerd. Je kan jouw sieraden aan ons retourneren samen met het meegeleverde retourformulier. Alléén wanneer je items hebt laten graveren/personaliseren of een adventskalender hebt besteld, is retourneren niet mogelijk. Wanneer je een product binnen 14 dagen wil retourneren krijg je zonder problemen het aankoopbedrag terug. Zorg wel dat de items onbeschadigd, ongedragen en schoon zijn. Het product moet daarnaast in de originele verpakking zitten en compleet zijn.

Wat houdt het herroepingsrecht in?

Naast het bovenstaande kun je binnen 14 dagen na de bezorging van jouw bestelling ook gebruik maken van het herroepingsrecht. Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping. De afhandeling na de herroeping verloopt hetzelfde als in het geval van retourneren. Zie hiervoor tevens onze algemene voorwaarden. Het herroepingsrecht geldt niet op producten die voor jou zijn gegraveerd/custom made producten en op de adventskalender.

Hoe kan ik mijn item(s) terugsturen naar Finaste?

FINASTE vraagt jou bij het terugsturen van producten het bijgeleverde retourformulier in te vullen en mee te sturen. Download hier het retourformulier. Wil je gebruik maken van je herroepingsrecht? Stuur dan het modelformulier voor herroeping mee. Stuur jouw product(en) terug naar:

FINASTE

Buskesdries 3

6673 DP Andelst

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

FINASTE vergoedt geen verzendkosten voor items die je wilt retourneren (ook niet wanneer dit op grond is van het herroepingsrecht). Wij adviseren om bij het verzenden van jouw pakket aan FINASTE een verzendbewijs te vragen bij het postkantoor en jouw pakket met track & trace te versturen. Tot het moment dat FINASTE jouw pakket ontvangt, is het jouw eigen risico. FINASTE kan niet aansprakelijk gesteld worden voor verlies of beschadiging.

Wanneer wordt mijn aankoopbedrag teruggestort?
Nadat FINASTE jouw pakket heeft ontvangen, zal je een bevestigingsmail ontvangen. Vervolgens zul je binnen 10 werkdagen jouw aankoopbedrag teruggestort krijgen op dezelfde wijze waarop je hebt betaald.

GARANTIE

Heb ik garantie op mijn bestelde Finaste producten?

Wanneer je bij Finaste bestelt mag je ervan uitgaan dat je een kwalitatief hoogwaardig product ontvangt. Voordat we jouw bestelling verzenden controleren we jouw items altijd zorgvuldig en pakken we deze met veel liefde voor je in. Finaste hanteert een garantietermijn van acht weken. Mocht jouw item onverhoopt kapot gaan of gebreken vertonen, neem binnen de garantietermijn dan gerust contact op met onze klantenservice via [email protected]. We ontvangen per e-mail graag jouw ordernummer, volledige naam en een foto waarop we duidelijk kunnen zien wat er kapot is. We zullen elke situatie individueel beoordelen en er snel bij je op terugkomen.

Er geldt geen garantie op:

Het verliezen van producten;

Beschadiging door normale slijtage of onjuist gebruik (bijvoorbeeld vallen of stoten);

Breuk (tenzij sprake is van een aantoonbare productiefout);

Reparatie/aanpassing van jouw items door een andere partij.

CONTACT

Kan ik advies krijgen over de sieraden?

Heb je een vraag, opmerking of wil je graag advies? Neem gerust contact met ons op via [email protected]. Onze klantenservice staat voor je klaar, dus aarzel niet! We’d love to help!

Ik heb een klacht over mijn bestelling. Waar kan ik deze indienen?

Wat jammer dat je niet helemaal tevreden bent over jouw bestelling. Wij horen natuurlijk graag hoe we onze service kunnen verbeteren! Neem gerust contact op met onze klantenservice via [email protected].

Hoe kan ik contact opnemen met de Finaste klantenservice?

FINASTE klantenservice is per mail bereikbaar van 9.30 tot 17.00 (maandag-vrijdag)

E-mail: [email protected]

 

FINASTE

Buskesdries 3

6673 DP Andelst

 

COOKIE STATEMENT

Maakt Finaste gebruik van cookies?

FINASTE maakt op deze website gebruik van cookies. Door deze website te gebruiken ga je akkoord met ons Cookie Statement en het gebruik van cookies op deze website. FINASTE maakt gebruik van cookies om een zo goed mogelijke website te kunnen aanbieden. Cookies maken het bijvoorbeeld mogelijk om spullen in jouw digitale winkelmandje te bewaren, dat je ingelogd blijft op de website, je dingen kunt posten op de website, dat de website steeds meer geperfectioneerd kan worden en dat je producten kunt delen op social media. Lees de volledige informatie in ons Cookie Statement.

PRIVACY

Hoe zit het met mijn privacy?

FINASTE neemt privacy erg serieus. In onze privacy policy legt FINASTE jou graag uit hoe en waarom we jouw persoonlijke gegevens gebruiken en wat jouw rechten zijn met betrekking tot de toegang tot jouw persoonlijke informatie. FINASTE gebruikt jouw persoonlijke informatie bij het plaatsen van een bestelling, verzenden van een bestelling, het betalingsproces en bij het terugstorten van geld bij een retour. FINASTE gebruikt jouw persoonlijke gegevens ook bij het updaten en onderhoud van jouw account en bij het communiceren over een bestelling. Ook wanneer je contact met FINASTE opneemt is het mogelijk dat de communicatie (bijvoorbeeld e-mail) bewaard blijft. Ook kan FINASTE data opslaan, om te analyseren hoe de website wordt bekeken en welke artikelen worden verkocht. Al jouw persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk opgeslagen door FINASTE en worden niet verkocht of verstrekt aan derden. Kortom: jouw persoonlijke gegevens zullen niet worden gebruikt voor andere doeleinden dan in de privacy policy zijn opgenomen. Lees de volledige informatie in onze privacy policy.